Příjmení a jméno | Funkce |
---|---|
Sojáková Rostislava | Administrativní pracovnice |
Jelinková Petra, Bc. | Hospodářka školy |
Šinkovská Leona | Administrativní pracovnice, pronájmy tělocvičny |
Zimáčková Alena, Ing. | Účetní, hospodářka školy |
Bartoš Vlastimil | Vedoucí provozu – správce budov |
Pavelková Andrea | Vedoucí školní stravovny |
Jílková Monika | Pracovnice provozu |
Kotrlová Jitka | Pracovnice provozu |
Smrčková Eva | Pracovnice provozu |
Škrancová Dana | Pracovnice provozu |
Aberlová Adéla | Uklízečka |
Cikrytová Jana | Uklízečka |
Fischerová Jana | Uklízečka |
Joklová Růžena | Uklízečka |
Kesslová Jitka | Uklízečka |
Dobrý den paní Golová,
píši Vám na základě opakovaných stížností mé dcery i ostatních studentů na stravu v pondělí dne 4.1.2016 – dušený špenát s bramborem.
Tuto stížnost jsme řešili již před 11 lety, kdy moje starší dcera začala chodit na Gymnázium Šumperk. Když byl na oběd špenát, tak si jej starší dcera vždy odhlašovala, přestože doma jej s chutí sní. Ostatní její spolužáci na toto jídlo také nechodili. I na rodičovských schůzkách jsme to všichni rodiče řešili s třídní učitelkou, ale bohužel nedošlo k nápravě. Proto volím tuto cestu námitek.
Dušený špenát v podobě jaký servírujete studentům je nepoživatelný, používáte ten nejlacinější špenátový protlak a ještě je tak naředěný, že teče na talíři. Dle normy – norma na 10 porcí koeficientem 1. Většina škol má pro dospělé a žáky od 15 let koeficient 0,8 tzn. že porce na jednoho žáka je 125 g x 0,8 = 100g – je potřeba na 10 porcí špenátu 1000 g špenátu zmraženého a ten nejlacinější protlak stojí okolo 18,- Kč/kg. Kolik tedy vychází jedna porce + vařené vejce? Kolik bylo tedy ušetřeno?
Kdyby jste peníze, které jste vložila do pudingu jako zákusku, dala raději do kvalitnějšího druhu špenátu, tak by si studenti jistě pochutnali a nezůstala by jim vzpomínka až do dospělosti na „odporný oběd – špenát“.
Místo jogurtů, pudingů a tvarohů,…(které stejně zůstávají ležet v šatnách nebo jsou rozházené okolo školy), bych raději volila kvalitnější druh masa (opracované bez zbytečných tuků), těstovin (nekvalitní a rozvařené – raději bych použila ze semoliny), kvalitní druhy zeleniny a ovoce…
Chápu, že musíte splnit normu spotřebního koše v mléčných výrobcích, ale ta vám stačí plnit na 80% dle normy, nemusíte ji plnit na 140%.
Děkuji za pochopení a doufám, že toto bude podnět ke zkvalitnění stravování našich dětí.
Kratochvílová
K obědu ze dne 4.1.2016 – Dušený špenát, vejce, brambory vařené, puding s ovocem uvádím, že jídelníček byl řádně uveden v nabídce stravy na tento den. Pokud je někdo traumatizován tímto pokrmem je volba odhlásit si oběd nebo po dohodě s kuchařkou požádat bez špenátu s doplňkem – vždy vyjdeme vstříc. Ke kvalitě vydávaného produktu uvádím, že byly dodrženy technologické a spotřební normy pro školní stravování. Produkt není zakázán a je zařazen do zdravé, racionální výživy.
Prohlašuji, že nenakupuji méně kvalitní či laciné potraviny jak bylo uvedeno.
Masa dle druhů jsou nakupována většinou s kuchyňskou úpravou a prorostlá a nekvalitní masa se nepodávají strávníkům. Těstoviny nakupuji “ Semolinové “ – kvalitní a rozvařené nikdy nebyly. Mléčné výrobky typu: jogurt, tvaroh, puding jsou zahrnuty v rámci plnění spotřebního koše a bez nich není možné plnění spotřebního koše. Tyto produkty jsou oblíbené, nikdy jsem je na ulici a jinde neviděla a pokud je někdo odmítá, má svou volbu. Plnění mléčných výrobků je pouze 75 – 80%.
Peníze vložené do pudingu, tvarohu a pod. neomezují rozpočet na koupi masa. Ovoce a zeleninu se daří plnit na 100%.
Jako školní jídelna usilujeme o všestrannou a pestrou stravu, to i zařazováním druhé volby pokrmu, záleží na výběru strávníka.
Co se týká ceny za oběd, je každý den jiná hodnota podle nákladovosti potravin, kterou se snažím týdně ekonomicky srovnávat. Pokud strávníci využívají stravování jen atraktivních a dražších obědů a odhlašují se podle jídelníčku, není to fér k ostatním strávníkům.
Nám jde o spokojeného strávníka. Ve škole začíná pracovat studentská stravovací skupina, která navrhuje a hodnotí složení jídelníčku. Reaguji na jejich náměty a připomínky a ve spolupráci s výživovým poradcem školy, konzultujeme kalorické složení stravy, skladbu jídelníčku a vyhodnocení realizace stravovacích služeb pro školu. Zde se setkáváme s názorem: 100 lidí – 100 chutí a někdo má rád to, co jiný ne. Tak to bylo i se špenátem.
Proto si přeji smír v názorech, nechci nikoho traumatizovat a pokud budou připomínky z řad strávníků a jejich zákonných zástupců, napište připomínky na email vedoucí školní jídelny.
Budeme hledat a uskutečňovat kompromis spokojenosti.
Golová Jarmila