Aktivity, Aktivity - Německý jazyk, Slideshow

Zážitky z Bad Hersfeldu

Den 1.

Před námi je jedenáctihodinová cesta. Naštěstí rychle ubíhá a už stojíme na parkovišti a setkáváme se se svými novými německými kamarády. Večer se spousta z nás vydává na festival Lullusfest. Užíváme si adrenalin na spoustě skvělých atrakcí (Fighter=kladivo, Mr.Gravity, ruské kolo a jiné).

Den 2.

Ráno přijdeme do vymrzlé školy, kde nás přivítá paní ředitelka. Trávíme tu celé dopoledne, po obědě ve školní jídelně se vydáváme do srdce města, kde je pro nás připravená prohlídka, která zahrnuje i výstup na věž, a tak můžeme obdivovat krásu Bad Hersfeldu i z výšky. Následuje volno, které většina z nás tráví v centru. Chodíme po obchodech, zastavujeme se na chvíli v kavárně nebo nás jeden z německých přátel vozí na motorce.

Den 3.

Dnes jedeme do Frankfurtu. První zastávkou je sídlo fotbalové asociace, kde se můžeme podívat na nejvýznamnější trofeje a poháry. Poté jedeme do centra, kde si prohlédneme náměstí, frankfurtskou katedrálu a také mrakodrapy. Po rozchodu někteří míří do nákupáků, kterých je tu spousta, jiní obdivují zdejší kostely a chrámy. Také žasneme nad šikovností potulného bublináře z Argentiny. Procházíme se po „Železném mostě“ s nespočtem zámků, jimiž zde páry stvrdily svou lásku. Hledáme místo, kde se dá dobře a levně najíst. Každý si přijde na své. Před odjezdem odpočíváme na lavičce u řeky Mohan.

Den 4.

Vydáváme se do nedalekého města Merkers. Bereme si helmy a hornické bundy a výtahem sjížíme do hloubky 500 m. Nacházíme se v solných dolech a posloucháme spoustu zajímavostí o těžbě
a její historii, poté nasedáme do náklaďáků a už si to frčíme 4600km dlouhými chodbami do nejhlubšího místa dolu, které se nachází 800 m pod zemí.  Zde si prohlížíme barevně osvětlenou jeskyni s až metr velkými krystaly soli. Také se na chvíli zastavujeme v důlním muzeu, v koncertním sále a na místě, kam nacisti schovali zlato i umělecké poklady. Po čtyřech  hodinách jedeme autobusem do Fuldy, kde na nás čeká bývalý primátor města a provází nás. Navštěvujeme dominanty města – barokní dóm, zámek a zámeckou zahradu.
Přichází čas BBQ párty, a tak nasedáme zpátky do autobusu a přijíždíme k fotbalovému hřišti. Po výborné večeři trávíme chvíli hraním fotbalu nebo ježděním na motorce.

Den 5.

Ráno se se slzami v očích loučíme s našimi hostiteli. Už se moc těšíme, až je budeme na jaře moct přivítat u nás v Šumperku.