Ve středu jsme si vyzkoušeli netradiční hodinu fyziky, procvičili jsme si známé pojmy, ale podívali jsme se na ně v jiných souvislostech.
Užili si to hlavně studenti sexty, ale i několik zájemců z dalších tříd.
Představili jsme si autorem odzkoušené postupy, jak rozvíjet (nejen) pomocí Fantastických karet od IMAGLEE [imaglí] logické myšlení, tvořivost a myšlení v souvislostech. V oblasti fyziky.
Šlo o rozvíjení vědecké slovní zásoby, hádanky o slavných fyzicích i fyzikální pantomimu.
Workshop byl zaměřen na trojici témat:
(i) jak pracovat ve skupině, kde fyzika někomu jde víc a někomu míň;
(ii) jak nenudit ty, kteří jsou v určité oblasti napřed (např. díky tomu, že do hloubky zajímají o daný obor, protože je to baví) a
(iii) jak umožnit každému se rozvíjet vlastním tempem.
Jeden z příkladů: Kdo lépe vyargumentuje, že vybrané karty lépe kódují polovodič než supravodič?
Pár slov o lektorovi:
Petr Hedbávný, vysokoškolský učitel
Vystudoval ekonomii na Univerzitě Karlově, kde přednáší kurzy Economics of the European Union a Ageing and Pensions, hostoval na Université de Strassbourg.
Procestoval přes čtyřicet zemí světa a v každé z nich se snažil komunikovat s místními v jejich rodné řeči. Přišel do kontaktu mj. s tibetštinou, indonéštinou a hebrejštinou, tedy mnohokrát zažil, jaké je to být odkázán na domluvu beze slov.
Inspiraci bere ze zážitkové pedagogiky, hudby, improvizačního divadla a aikida. Je spoluautorem Fantastických karet, nástroje pro vzdělávání a inovace. Pomáhá lidem rozpoznat, rozvinout a plně zužitkovat kreativní potenciál.
Od podzimu 2015 pracoval s více než tisícovkou školáků, několika stovkami učitelů a několika desítkami speciálních pedagogů. Usiluje o to, aby při výuce byli nadšeni žáci všech zájmů a všech stupňů pokročilosti.